Kitchen Update: Glue, Plumbing & Electric

I haven't posted many pictures because husband has been working on stuff like plumbing and electric. And while I am awed that he knows how to replace that big pipe that runs up the kitchen wall - I'm pretty much just in it for the paint colors at this point.

Husband: Did you see that I moved the socket 2 inches to the right?
Me: What do you think of "Apple pie green"?

When plumbing and electric was done he started painstakingly scraping layers of glue, horsehair and whatever the hell else was stuck to those floors. The man was on his knees for hours. Kinda like I'm gonna be when he finds out how much I want to spend on tile.

Ta da! Now let's just hope we all don't get the cancer from breathing in clouds of plaster dust. Husband is up in the kitchen now and won't stop sanding the plaster walls till he's spitting white. What a man! I love that I married a fix it guy. Even better a, stubborn perfectionist workman that's gonna give me a kitchen my OCD heart will love. No crooked paint lines for this mental mama. Maybe I'll have to get on my knees a little sooner to thank him. If there are any guys reading this blog take note. Fix something. Get laid.

19 comments:

Julie Pippert said...

Oooh remodel envy here.

And fix-it guy envy. Mine can, it's just a matter of *doing.* As in, physician, heal thyself LOL.

Thanks for sharing the photos. Now it needs to be a series. :)

Christina said...

Wow, I'm getting flashbacks of last summer when my husband and I spent every day painting and remodeling to get our house ready to sell! Funny thing is, I kinda miss it...

Gretchen said...

Yea! Progress!

Have you considered refinishing the hardwood floors?

Lotta said...

Julie - It kinda is. This is post 3. If you click on Kitchen in the categories list you'll see the other two posts. Though I think the fun stuff is coming soon...

Christina - Do you miss working with your man or the house?

Gretchen - Oh yea. That's the plan. Husband scraped very carefully so we wouldn't damage the floors. We keep staring at the bill pile and trying to will it away so we can afford to have the refinishers come asap.

Oh, The Joys said...

Oof-ta! So much WORK!

reevesfarm said...

*sigh*

My husband won't even shut the breaker off when changing out the outlets...the plus side is that I can count on a "UGGG Damn" within 2 or 3 minutes.

Upside - He is a programmer/IT Manager, our computers are always working and we have some cool software.

Christina said...

Lotta--I miss both! Although, during that time my husband was home every day, and I was so ready for him to start his new job! haha!

mommiebear2 said...

Gosh I can so second everything you said. Bryan is also very handy around the house/outdoors and I just love it! It makes me beam with pride when friends hire him to fix/mow/etc at their homes because he is Mr. Fix-it - oh and a qt too.

Kelly said...

I keep trying to explain that to my husband, but he just doesn't get it!

Betsy Wasser said...

I want to see what apple pie green looks like!

Slackermommy said...

This explains why I have fantasies about the men who fix things for me. My hubby is so not a handyman!

Little Monkies said...

That gets me so hot!

Worker Mommy said...

My hubby fixes a lot of things (he's a mechanic for a living and thus is very "handy"). Does that mean I have to constantly put out ?
Please Lotta say it ain't so!

Lotta said...

WM - My husband knows how to do handywork but we rarely have the cash or time to get it done. So this is a special treat with a special reward. If your husband is putting out the handywork on a regular basis then we revert back to the "Only on your birthday" clause.

Lotta said...

LM - Snort.

Elizabeth F. said...

It will be so nice when it's all finished!

Paige said...

Fix something...get laid.

Ha!

angela said...

i'm with the apple pie green...something a little limey, but not overboard bright.

also, icewater (martha stewart color) would be nice. very subtle.

Jenny said...

I'm leaving this post up until Victor finally gets the hint.